Som mange af jer nok ved, er jeg i praktik inde hos Impression PR de her måneder. Folk der ikke kender til PR branchen har sommetider svært at forstå eller forholde sig til, hvad det egentlig er vi laver.
Til hverdag sidder jeg sammen med de to der ejer bureauet, Terese og Christina, i showroomet og arbejder. Det er også her de forskellige influencers og eventuelle kunder kommer til møde. Et showroom er lidt ligesom en butik, hvor alle de brands Impression PR repræsentere, er vist frem, ligesom i kan se på billedet med Maria Nila produkterne.
Læs også: Uddannelsesfrustration 2.0
Når man arbejder i en pr virksomhed, er det hele ikke bare tant og fjas, events og lækre restaurantsbesøg, selvom det måske for nogen godt kan virke sådan. Opgaverne i sådan et bureau er meget varierende fra dag til dag, jeg personligt sidder primært med tekstforfatning, laver content calendar, grafisk arbejde og vedligeholder sociale medier. Derudover skal der altså også handles ind til frokost i ny og næ, ordnes regnskab, sendes pakker på posthuset og læses korrektur på en masse ting op til flere gange. De sidst nævnte fylder selvfølgelig mindre end resten.
Læs også: Flytterod og træthed
For mig kunne mange af tingene lige så godt være en hobby, og dagene flyver simpelthen afsted, fordi der altid sker så meget. Så hvis du sidder derude og er interesseret i branchen, kan jeg kun anbefale, at komme afsted i noget praktik eller lign. og prøve det af.
TRANSLATION: As many of you know I’m currently an intern at Impression PR. People who aren’t too familiar with the PR business sometimes have a hard time understanding what it’s all about, or what we’re actually doing.
On an everyday basis I sit a the showroom with the two who owns the agency, Terese and Christina. This is also where the different influencers and costumers come in for meetings. A showroom is kind of a store, where all the brands that Impression PR represents are on display, like with the picture above of the Maria Nila products.
When working in a PR agency everything is not just fun and relaxing, events and visits on nice restaurants, even though it might seem like it sometimes. The tasks in a bureau like this varies a lot from one day to another, personally I’m very involved in creating written content, making content calendar, graphic work and maintaining social media accounts. Besides that, you also need to go get groceries for lunch, do the accounting, post packages at the postoffice, and proofread stuff up to several times. The last mentioned things of course takes a lot less space than the rest.
Many of the things I do more or less could be a hobby to me, and the days just go by so fast. So if you’re into the whole pr business, then I definitely recommend getting some kind of internship or trying it out in some other way.
FOLLOW ON BLOGLOVIN‘ & INSTAGRAM ⎜LIKE ON FACEBOOK ⎜AMALIEMFK ON SNAPCHAT
Det lyder udfordrende, men godt da dagene er så forskellige som de kan være. :)
God weekend!
Det er nemlig super rart :-) I lige måde!
Det lyder SÅ fedt! :) Hvor længe er du i praktik?
Det er jeg i tre måneder :-)
Hold nu op, hvor lyder det bare som det fedeste og sjoveste arbejde! Jeg har selv en smule af det inde ovre i mit job (elev i Bilka), hvor jeg er blevet social media ambassadør og selvom det slet ikke er nær så meget, som du arbejder med det, så er det alligevel noget af det sjoveste ved det hele. :-)
Kram,
http://nikkilund.dk